همسر ابوبکر البغدادی به اعدام محکوم شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

همسر ابوبکر البغدادی به اعدام محکوم شد

دادگاه کیفری «کرخ» عراق، امروز چهارشنبه حکم اعدام همسر ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش را به جرم همکاری با این گروه تروریستی صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۲۸۷

 به گزارش راهبرد معاصر، حکم اعدام همسر ابوبکر البغدادی اسماء محمد را به جرم همکاری با گروه تروریستی داعش و نگهداری اجباری زنان ایزدی در منزلش صادر کرد. مرکز اطلاع‌رسانی شورای عالی قضایی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «این تروریست، زنان ایزدی و کسانی را که از سوی گروهکهای تروریستی زیر نظر داعش در شهرستان سنجار در غرب استان نینوا ربوده می‌شدند، در منزلش نگه می‌داشت»

 

.بر اساس این گزارش، حکم اعدام این تروریست طبق مفاد ماده 4 و 2 قانون مبارزه با تروریسم مصوب سال 2005 و ماده هفتم قانون زنان ایزدی نجات یافته مصوب سال ۲۰۲۱ صادر شده است.

 

ابوبکر البغدادی 5 سال پیش در جریان عملیات نیروهای ویژه آمریکا در استان ادلب در شمال سوریه کشته شد.

 

اسماء محمد همسر اول البغدادی است که در نخستین حضور علنی خود در رسانه‌ها با شبکه تلویزیونی سعودی «الحدث» گفت‌وگو کرد و گفت که همسرش غیر از او سه زن و ۱۰ کنیز داشت و از چهار زن، ۱۱ فرزند داشت که برخی از آنها در زندان‌های عراق به سر می‌برند.

 

یک منبع قضائی عراقی پیشتر گفته بود که سرویس اطلاعاتی این کشور با همکاری مقامات ترکیه «همسر ابوبکر البغدادی و فرزندانش» را پس از بازداشت در ترکیه، به عراق بازگردانده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار